Από τη θεωρία…στη πράξη!!

Σίγουρα μία από τις πιο έντονες και ωραίες στιγμές που βίωσα στο πανεπιστήμιο είναι η παράσταση που δώσαμε στις 3 Ιουνίου στο 15 Δημοτικό, που βρίσκεται στη πλατεία Βικτωρίας. Η εμπειρία αυτή θα μου μείνει αξέχαστη για πολλούς λόγους.

Αρχικά για την άψογη συνεργασία που είχαμε με τους συμφοιτητές μου. Ήμασταν 15 ( !) άτομα πίσω από τον μπερντέ , και καταφέραμε να συνυπάρξουμε αρμονικά ενώ ένα πνεύμα αλληλεγγύης και αλληλουποστήριξης  μας διακατείχε όλους. Όταν μία φιγούρα έπρεπε να μεταφερθεί από τη μία άκρη του μπερντέ στην άλλη και ανάμεσα της παρεμβάλλονταν και άλλες φιγούρες πάντα υπήρχε ένα χέρι που θα βοηθούσε τον καραγκιοζοπαίχτη και θα μετέφερε αυτό τη φιγούρα στο σωστό σημείο. Όταν κάποιος έχανε τα λόγια του αμέσως υποστηριζόταν από τον συνομιλητή του και λάμβανε χώρα ένας γόνιμος αυτοσχεδιασμός, που νομίζω τελικά ότι κέρδιζε περισσότερο τις εντυπώσεις! Σημαντικός συντελεστής της ομάδας υπήρξε ο Νικόλας , ο οποίος  μας βοηθούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης και μας ενθάρρυνε. Χάρη στη παρουσία του νιώθαμε μεγάλη ασφάλεια. Πολύ σημαντική όμως υπήρξε η παρουσία και του άλλου Νικόλα, του οργανοπαίχτη μας. Για εμένα ήταν πολύ σημαντική η παρουσία του στην ομάδα όχι μόνο γιατί έδινε χρώμα και ζωηράδα στη παράσταση μας με τη μουσική του σαντουριού του, αλλά κυρίως επειδή ένα παιδί από άλλο τμήμα αφιέρωνε τις Τετάρτες του στο να είναι μαζί μας στο μάθημα και να μας βοηθάει εντελώς αφιλοκερδώς! Τελικά η Τέχνη ενώνει! Το ίδιο συγκινητική ήταν και η παρουσία της Μυρτούς, μίας κοπέλας που δε σπουδάζει στη σχολή μας αλλά δέχτηκε να είναι στην ομάδα μας επειδή της αρέσει πολύ ο Καραγκιόζης. Δεν κατάφερε να είναι μαζί μας σε αυτή την παράσταση αλλά στην επόμενη θα είναι σίγουρα!

Η παράσταση αυτή θα μου μείνει αξέχαστη και για το υπέροχο κοινό της! Τα παιδιά ήταν γλυκύτατα και αυθόρμητα. Όταν η Βασιλική μας πήγε στη τάξη της , στα πρωτάκια για να μας συστήσει και τους είπε ότι εμείς είμαστε οι καραγκιοζοπαίχτες ένα αγοράκι και καλά από την έκπληξη έπεσε κάτω από την καρέκλα του.Πόσο θεατρικός! Εντύπωση μου έκανε στη παράσταση η συμμετοχή τους! Γελούσαν με το παραμικρό και μας ενθάρρυναν, ενώ γελούσαν και σε σημεία που δεν το περίμενα καθόλου. Η Ανδριάνα, που είχε τη φιγούρα του Καραγκιόζη, είχε άμεση επικοινωνία με τα παιδιά. Αστείο ήταν το γεγονός ότι σε ένα σημείο τα παιδιά νόμιζαν ότι τελείωσε η παράσταση και άρχισαν να χειροκροτούν και να φωνάζουν » μπράβο». Στο σημείο όμως που ξετρελάθηκαν ήταν όταν ο Καραγκιόζης, η νύφη  η γριά και η δασκάλα τους έκαναν την εμφάνιση τους. Σηκώθηκαν από τις καρέκλες τους και άρχισαν να τρέχουν προς το μέρος τους. Εγώ κρυφοκοίταζα πίσω από τον μπερντέ. Στο τέλος , στην υπόκλιση σηκώθηκαν από τις καρέκλες τους για άλλη μία φορά, ανέβηκαν  στη σκηνή και μας αγκάλιαζαν. Τέτοια υποδοχή και αποδοχή δεν την περίμενα μα τίποτα!

Έμεινα όμως και πολύ ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα.Για τους περισσότερους , όπως και για εμένα ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία. Νομίζω ότι όλοι δώσαμε το καλύτερο μας εαυτό αφού το κάναμε με μεγάλο μεράκι και χαρά! Μπορεί φαινομενικά να φαίνεται εύκολο ( και εγώ αυτό νόμιζα μέχρι πρωτίστως) αλλά μόνο αυτό δεν είναι. Η δυσκολία για εμένα έγκειται στο ότι πρέπει συγχρόνως να σκεφτείς και να πράξεις πολλά διαφορετικά πράγματα. Από το να κρατήσεις σωστά τη φιγούρα σου πάνω στο μπερντέ ως τον τρόπο που θα μιλήσεις με μοναδικό πάντα στόχο να εκμαιεύσεις το γέλιο. Εγώ προσωπικά έκανα τον αγαπημένο μου μπάρμπα Γιώργο και γέλασα πολύ μαζί του. Ο αυθορμητισμός του, η καλοσύνη του και ο δυναμισμός του με εντυπωσίασαν σε αυτόν τον χαρακτήρα! Με δυσκόλεψε λίγο η αγριοφωνάρα του αλλά το διασκέδασα πολύ. Θέλω να πω ένα μεγάλο μπράβο και ευχαριστώ σε όλη την ομάδα , στους μουσικούς μας που εκτός από τον Νικόλα ηταν η  Σάντυ, ο Θοδωρής και η Κατερίνα,  στους δασκάλους μας τον κ. Άθω Δανέλλη που είμαι πολύ χαρούμενη που τον γνώρισα , και τον κ Ιωσήφ Βιβιλάκη. Ιδιαίτερα όμως ένα μεγάλο μπράβο στην Ανδριάνα που κρατούσε το ρόλο του Καραγκιόζη, μιλούσε σχεδόν ακατάπαυστα επί μία ώρα , δεν το είχε ξανακάνει και ήταν πολύ καλή!

Τέλος , επειδή θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό πέρα από την εμπειρία να υπάρχει και κάποιο αποτέλεσμα, μία προσφορά μέσα από τη δουλειά σου θα αναφερθώ σε δύο περιστατικά. Αρχικά χάρηκα πολύ όταν μετά τη παράσταση οι δάσκαλοι του σχολείου έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον  Καραγκιόζη και αναρωτιόντουσαν αν μπορούσαν να τον εντάξουν μέσα στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα. Σίγουρα μία τέτοια πρακτική θα ενίσχυε το αίσθημα της συλλογικότητας και της ομαδικότητας ανάμεσα στα παιδιά, θα μάθαιναν να συνεργάζονται και το κυριότερο θα έθεταν σε εγρήγορση το σημαντικότερο εργαλείο τους, τη φαντασία τους! Επίσης ένα άλλο συμβάν που διαδραματίστηκε εκείνη τη μέρα με έκανε να νιώσω μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια για τη συμμετοχή μου σε αυτή την ομάδα και την παράσταση. Μετά το τέλος της παράστασης, και καθώς γύριζα σπίτι κρατούσα τη φιγούρα στο χέρι καθώς δε χωρούσε στη τσάντα. Βλέποντας τη με πλησιάζει μία γλυκύτατη ηλικιωμένη γυναίκα και με ρωτάει πώς και ασχολούμαι με τον Καραγκιόζη, της έκανε τρομερή εντύπωση. Της εξήγησα λοιπόν τα καθέκαστα και σχηματίστηκε ένα τεράστιο χαμόγελο στο πρόσωπο της. Θυμάμαι ότι μου είπε πως εκείνη μεγάλωσε με τις παραστάσεις του Καραγκιόζη , ήταν η μόνη διασκέδαση που είχαν.Της έμεινε βαθιά αγάπη για αυτόν αλλά στεναχωριόταν πολύ που σήμερα έχει εκλείψει ως θέαμα. Ικανοποιήθηκε πολύ για την ύπαρξη του συγκεκριμένου μαθήματος και για τη δράση μας. Εκείνη δουλεύει ως νταντά και δεν παραλείπει σε κάθε παιδί που φροντίζει να αγοράζει και μία φιγούρα του Καραγκιόζη! Συγκεκριμένα μου είπε : » Τέτοια θεάματα, ο Καραγκιόζης μορφώνει τη ψυχή μας.»…

Γιαννακού Γεωργία

 

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s