«Τα τρία αινίγματα»

ΠΛΑΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
» Τα τρια αινίγματα »
(Βγαίνω πίσω από το πανί σαν αφηγητής και λέω):
-Και τώρα καλοί μας φίλοι θα παρακολουθήσετε την κωμωδία του θεάτρου σκιών «Ο Καραγκιόζης με τα τρία αινίγματα»
(Παγωμένη εικόνα.Εγώ τραβάω τα μαλλιά μου)
-ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Μα αν είναι δυνατόν κανένας δεν κατάφερε να μας λύσει!Μα τι συμβαίνει κύριοι;
-ΑΡΙΑΔΝΗ:Θα σας πω εγώ τι συμβαίνει κύριοι.Ο Αχμέτ Πασάς πλήρωσε τον Χατζηαβάτη τον άχρηστο για να μας ντελαλήσει.
(Βγαίνει η φιγούρα του Χατζηαβάτη.Η Αντωνιέττα και εγώ στήνουμε αυτί στο πανί)
-ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Ακούσατε,ακούσατε..όποιος λύσει τα τρία αινίγματα της Βεζυροπούλας θα τη πάρει για γυναίκα του και θα πάρει τη θέση του Βεζύρη στο Σεραι μετά τον θάνατό του.Ακούσατε,ακούσατε.
(Εγώ αποχωρώ)
-ΑΝΤΩΝΙΕΤΤΑ:Ο γλυκούλης ο Χατζηαβάτης(τον δείχνει με το χέρι της και αυτός φτερνίζετε ) πήρε για βοηθό του την ψυχούλα τον Καραγκιόζη
(Φεύγει η Αντωνιέττα,η φιγούρα μένει του Χατζατζάρη )
-ΑΡΙΑΔΝΗ:Ο Καραγκιόζης για να εκδικηθεί τον Χατζηαβάτη για το ξύλο που έφαγε του είπε ψέματα ότι μας έλυσε
(Βγαίνει το χέρι του Καραγκιόζη από την Αντωνιέττα και παράλληλα η Δέσποινα και εγώ κάνουμε φωνές τραγουδιού θρίλερ-λαικό 3x)
-ΔΕΣΠΟΙΝΑ,ΑΡΙΑΔΝΗ:ΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΝ
(Φεύγω)
Αναπαράσταση Καραγκιόζη-Χατζηαβάτη
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ,ΑΝΤΩΝΙΕΤΤΑ:Α εσύ είσαι Χατζατζάρη;Πού να στα λέω.Μόλις ήρθα εδώ στην πόρτα κοντά στο Σεραι.Βρήκα που λες την Βεζυροπούλα και μου είπε τα αινίγματα και της τα ‘ξήγησα και τα τρία.
-ΧΑΤΖΗΑΒΑΤΗΣ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Τι λες ωρε Καραγκιόζη!Τα ‘λυσες τα αινίγματα;
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ,ΑΝΤΩΝΙΕΤΤΑ:Και τώρα θέλει να την πάρω γυναίκα μου μα εγώ δεν τη θέλω
-ΧΑΤΖΗΑΒΑΤΗΣ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Μπα τρομάρα σου,βρε κουτός είσαι και δεν την παίρνεις να σωθείς.Άντε πάρτην να γίνεις και Βεζύρης
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ,ΑΝΤΩΝΙΕΤΤΑ:Να αυτά βαριέμαι.Δε θέλω να γίνω Βεζύρης να έρχεται ο ένας «κάνε μου ένα ρουσφέτι»,να ‘ρχεται ο άλλος.Ρε Χατζατζάρη δεν την παίρνεις εσύ για ‘μένα;
-ΧΑΤΖΗΑΒΑΤΗΣ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Ακούς εκεί λέει.Την παίρνω και σώζομαι Καραγκιόζη μου.Την παίρνω και θα σου χρωστώ χάρη σε όλη μου τη ζωή
(Τέλος πρώτης αναπαράστασης.Φεύγουν οι φιγούρες και μιλώ εγώ)
-ΑΡΙΑΔΝΗ:Όπως καταλαβαίνετε τις έφαγε και αυτός για τα καλά από τον Βεληγκέκα
(Φεύγω.Ακούγονται φωνές ξύλου Χατζατζάρη-Βεληγκέκα)
-ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Την επόμενη μέρα παρουσιάζεται(Βγαίνει η φιγούρα του Νιόνιου-εγώ ) ο Διόνυσος στο παλάτι με την πεποίθηση ότι θα μας λύσει.
Αναπαράσταση Διονύσιου με Αίνιγμα κατά την διάρκεια αφήγησης της Δέσποινας
ΤΟΚ ΤΟΚ
-ΑΙΝΙΓΜΑ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Ποιός είναι παρακαλώ;
-ΝΙΟΝΙΟΣ,ΕΓΩ:Ο σιορ Διονύσιος είμαι….Ήρθα για να λύσω το αίνιγμα
-ΑΙΝΙΓΜΑ.ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Μάλιστα.Το αίνιγμα είναι….μπρμπρμπρ(Αντωνιέττα)
-ΝΙΟΝΙΟΣ,ΕΓΩ:Το βρήκα.Το πράσινο άλογο είναι
-ΑΙΝΙΓΜΑ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Κουραφέξαλα και πράσινα άλογα
(Τέλος δεύτερης αναπαράστασης.Φεύγουν οι φιγούρες και εμφανίζομαι εγώ)
-ΕΓΩ:Την επόμενη της επόμενης μέρας ήρθε και ο Μπαρμπαγιώργος μπας και καταφέρει να μας λύσει ο μπαστουνόβλαχος
(Βγαίνει η φιγούρα Μπαρμπαγιώργου)
Αναπαράσταση Μπαρμπαγιώργου
-ΑΙΝΙΓΜΑ,ΕΓΩ:Ποιός είναι;
-ΜΠΑΡΜΠΑ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Μπαρμπαγιώργος εδώ.Άνοιξε μου να σου ‘ξηγήσω το…αίνιγμα
-ΑΙΝΙΓΜΑ,ΕΓΩ:μπρ,μπρ,μπρ,μπρ
-ΜΠΑΡΜΠΑ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Σιγά μωρή με ξεκούφανες.Αυτό είναι ολοφάνερο.Η φούντα του τσαρουχιού είναι.
-ΑΙΝΙΓΜΑ,ΕΓΩ:Του ποιανού;
-ΜΠΑΡΜΠΑ,ΔΕΣΠΟΙΝΑ:Του τσαρουχιού μωρή δεν καταλαβαίνεις μπίτι
-ΑΙΝΙΓΜΑ,ΕΓΩ:Εσύ είσαι για φούντες
(Τέλος τρίτης αναπαράστασης)
-ΒΕΖΥΡΟΠΟΥΛΑ,ΑΝΤΩΝΙΕΤΤΑ:Την επόμενη,της επόμενης,ω επόμενη μέρα έθεσα στον Μέγα Αλέξανδρο το εξής αίνιγμα.Ποιό είναι το ον που όταν γεννιέται έχει τέσσερα πόδια, στη συνέχεια γίνεται δίποδο και όταν γερνά αποκτά και τρίτο πόδι;Εσύ εκεί που με κοιτάς στη πρώτη σειρά…δεν μας απαντάς.Πεσ’το…Έλα λύσε μας…Περιμένουμε…
(Απαντάνε και εμφανίζεται η φιγούρα του Μ.Αλέξανδρου και παράλληλα ακούγονται χειροκροτήματα και φωνές ζήτου.Ακολουθεί τραγούδι σε μελωδία Σαββόπουλου»Κείνο που μετρώ)
λαλαλαλαλαλαλαλαλαλαλα

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
(Γίνεται σύνδεση τραγουδιού λαλαλα και τώρα ακούγεται σε πένθιμη ροή σαν σε κηδεία )
1)Λα λα λα
2)Πάνω σε αυτό ακούγεται ο αφηγητής (εγώ να λέει)
-Και τώρα θα παρακολουθήσετε μία ολιγόλεπτη αυτοσχέδια παράσταση,εμπνευσμένη από το μάθημα του Θεάτρου Σκιών
3)Βγαίνουν οι φιγούρες απο το πάτωμα Άδη.Κολλητήρι(Εγώ),Καραγκιόζης(Αντωνιέττα),Μπαρμπαγιώργος(Δέσποινα)
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ:Ωρε μανούλα μου που βρισκόμαστε;
-ΜΠΑΡΜΠΑ:Στον Άδη είμαστε
-ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ:Ωρε μπαμπάκο τι είναι ο…Νάδης;
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ:Ο Νάδης είναι εκεί που πάμε να δούμε
-ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ:Α κατάλαβα
-ΜΠΑΡΜΠΑ:Σκοτάδι μας έφεραν εδώ κάτω
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ:Εμένα μου άλλαξαν το παντελόνι
-ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ:Εμένα μου βάψανε τα μούτρα κόκκινα
-ΜΠΑΡΜΠΑ:Κλιτσα…κοψουράψανε
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ:Εμένα μέχρι το δεύτερο μάθημα μου έλειπε το μισό χέρι
-ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ:Αυτό λες ρε μπαμπάκο,με κάνανε ατελείωτο.Προχθές με τελειώσανε
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ:Καρφιά..τσακα..τσουκαΕκεί μας καρφώνανε μέσα στο μυαλό,μέσα στα σωθικά
-MΠΑΡΜΠΑ:Μέσα στη ψυχή
-ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ:Ιιιιιιιιι…….ρε μπαμπάκο,πρώτη φορά όμως βλέπω τη ψυχή σου
-ΜΠΑΡΜΠΑ:Ρε Καραγκιόζο τώρα που το σκέφτουμαι πρώτη φορά σταθήκαμε δίπλα…δίπλα που μας κρατούσαν τα παιδιά στην αγκαλιά τους.
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ:Κλαει
-ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ:Μην κλαίς ωρε μπαμπάκο θα με πιάσαν και μένα τα ζουμιά
-ΜΠΑΡΜΠΑ:Ρε παιδιά τέτοια συγκίνηση….γκλίτσα (Παύση)Αί πάμε πάνω να τους ευχαριστήσουμε .Τελικά αυτά τα άτιμα τα παιδιά ήτανε πολύ γενναιόδωρα μαζί μας.’Αντε ελάτε.Μπρος.
4)Βγαίνουμε και οι τρεις με τις φωνές μας
Ακούσατε,ακούσατε
-ΑΝΤΩΝΙΕΤΤΑ:Το Ε.Κ.Π.Α…
-ΜΠΑΡΜΠΑ:Τι ναι τούτο ρε;
-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ:Τα παιδιά ρε,τα παιδιά
-ΟΛΕΣ:Το Ε.Κ.Π.Α για πρώτη φορά ενέταξε το μάθημα του λαικού θεάτρου σκιών στο πρόγραμμα διδασκαλίας.Θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε που μας συνάντησαν και ανακάλυψαν τις ψυχές μας.Ραντεβού του χρόνου.Και πάλι θα φάμε,θα πιούμε και νηστικοί θα κοιμηθούμε
Υπόκλιση!

ΤΕΛΟΣ

Ένα σχόλιο στο «Τα τρία αινίγματα»

Σχολιάστε

