H ΣΧΕΣΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

karagkiozis3

Η προσωπική μου σχέση με τον Καραγκιόζη ξεκίνησε απο την μικρή κιόλας ηλικία μου. Θυμάμαι χαρακτηριστικές στιγμές απο τις φορές που με πηγαινε η μητερα, η γιαγια και ο παππους μου στο θεατρο σκιών και μου φαινεται παράξενο πως πέρασαν έτσι τα χρόνια. Ομως, σε αντίθεση με τα παραπάνω. η φλόγα για τον Καραγκιοζη και τους υπολοιπους ήρωες, δεν έσβησε ποτε. Με τα χρόνια να περνούν και μην έχοντας ελευθερο χρόνο η σχεση αυτη περιορίστηκε- άλλα δεν εξαφανίστηκε. Μπορεί να μην διέθεταν ελεύθερο χρόνο να με πάνε στο θέατρο αλλά κατα κάποιον τρόπο, θα μπορούσαμε να πούμε οτι φέραμε τον Καραγκιόζη στο σπίτι μας. Σαν λαική οικογένεια, ο Καραγκιόζης ήταν ο δικός μας ήρωας, ο δικός μας άνθρωπος. Ηταν αυτός που μας έκανε να νιώθουμε ξεγνοιασια και να γελάμε. Ομως δεν ήταν μοναχα αυτό. Σημασιά δεν εχει να γελας με την κωμωδία αλλα να καταλαβαίνεις τα βαθύτερα νοήματα της. Και εγω αυτό έκανα. Κατανοησα τον Καραγκιόζη και μόλις αντιλήφθηκα αυτην την αντίθεση μεταξυ λαου και εξουσίας, «ερωτεύτηκα» αυτου του είδους έξυπνης σατιρας χωρίς περιορισμούς που παρουσιάζεται στο έργο. Ακόμα και μέχρι σήμερα, πάνω στην συζήτηση, λογο του ότι οι δικοι μου ξέρουν ολες τις ατάκες των έργων του Καραγκιοζη- και φορα με την φορα τις εχουν μάθει και σε μενα- οταν το επιτρέπουν οι περιστάσεις, »παίζουμε» Καραγκιόζη χωρίς ομως μπερντέ, μονάχα με λόγια και με ατάκες που έχουν χαραχτει ανεξίτηλα στην μνήμη μας. Εγω και η οικογένεια μου είμαστε άνθρωποι που γελάμε πολυ, οπότε ο Καραγκιόζης θα μπορούσαμε να πουμε πως » ηρθε κι έδεσε ». Πλεον θεωρειται αναπόσπαστο κομμάτι διασκέδασης και χαράς για εμάς.

Μόλις εκδώθηκε το πρόγραμμα των επιλεγόμενων μαθημάτων του πρώτου εξαμήνου, και είδα οτι προσφέρεται μάθημα με θέμα το θέατρο σκιών και τον Καραγκιόζη, δεν μπορούσα να αντισταθώ! Χωρίς δεύτερη σκέψη, ήθελα να συμμετέχω. Ηθελα να γνωρίσω και αλλα παιδιά που τους άρεσε ο Καραγκιόζης, καθώς στην εποχή μας οι περισσοτεροι τον υποβαθμίζουν. Στο ‘εργο που θα παρουσιάσουμε » Ο Μεγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι » εγώ θα είμαι ο Μπαρμπαγιώργος. Πάντα γελούσα με αυτά που έλεγε και με αυτα που έκανε. Σαν γνήσιος βλάχος και θείος του Καραγκιόζη, έκανε πάντα αυτό που ήθελε, χωρις να αναλογίζεται τις συνέπειες. Είναι σκληρος, πεισματάρης, ψευτολεβέντης και πιάνεται συνέχεια κορόιδο απο τον Καραγκιόζη, τον οποίο εχει κυριολεκτικά σαπίσει στο ξύλο! Ομολογώ οτι με δυσκόλεψε αρκετά το γεγονός της βαριάς φωνής του στο έργο, αλλά με τις πρόβες διορθώθηκε το πρόβλημα. Αναμένουμε την παράσταση λοιπον, η οποία σίγουρα θα εκπλήξει το κοινο!IMG_20141015_145810

Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιάιτερα τον Καθηγητη μας Κο Βιβιλακη καθώς και τον Κο Αθω, ο οποίος είναι πραγματικα ένας εξαιρετικός καραγκιοζοπαίχτης, για την υπερμετρη βοήθεια που μας προσέφερε στα πλαισια του μαθηματος, σαν μετρ του είδους που είναι.

Έλλη Γεωργίου

Σχολιάστε

